poniedziałek, 8 lipca 2013

11 lipca (czwartek) BIEGLI na Festiwalu WUJek



Norbullo - Norbert Kubacz - zdjęcie  Łucja Sneykus Sokołowska


Już 11 lipca na Skwerze (Krakowskie Przedmieście 60a) kolejny koncert letniej edycji Festiwalu WUJek. Tym razem nowy, super-energetyczny projekt kontrabasisty Norberta Kubacza, znanego chociażby z formacji Bauagan Mistrzów. Koncert zacznie się o 20.00., wstęp jest wolny a już teraz możecie przeczytać wywiad z Norbertem, w którym wyjaśnia między innymi co wspólnego ma jazz z bieganiem.


1. Jesteś powszechnie kojarzony z kontrabasem. Kiedy zacząłeś na nim grać i dlaczego akurat ten instrument?

Zacząłem grać na kontrabasie jakieś 15 lat temu ale w ogóle moim pierwszym instrumentem była mandolina, potem gitara i gitara basowa więc kontrabas był prostą kontynuacją brania się za coraz to większy instrument strunowy ;)   

2. Poza graniem na pewno też słuchasz dużo muzyki - czego słuchasz teraz a czego słuchałeś kiedyś? Jakie są Twoje inspiracje?

Słucham bardzo różnej muzyki... Trudno mi wymienić artystów czy zespoły, którymi się inspiruję bo jest ich całe mnóstwo. Kręci mnie odkąd pamiętam jazz, psychodelia, muzyka elektroniczna, etniczna czy symfoniczna. Słucham w internecie radia, w tym polskiego Roxy, Kampus, Dwójki, Trójki, Czwórki. Inspiracje czerpię nie tylko z muzyki ale tez z innych rzeczy występujących w naszej przyrodzie :) 

3. Jednym z pierwszych projektów, z którym wystąpiłeś na WUJku był zespół Melancholia, w którym swoje wiersze prezentował Marcin Cecko. Pamiętasz jeszcze ten występ? To było jeszcze w Jazzgocie. Co się w ogóle stało z Melancholią?

Melancholia to piękny zespół i mam nadzieję, że niedługo znów zagra. Tworzyłem go z Marcinem Cecko, Radkiem Łukasiewiczem i Grzegorzem Śluzem. Rozproszyła się energia bo każdy z nas realizował jakiś ważny dla siebie projekt, ja Bauagan Mistrzów, Cecko tworzył coraz bardziej teatr a Radek i Grzegorz zespół Pustki, no i to się jakoś urwało na moment i ten moment trwa do dzisiaj ...

4. Wielu ludzi kojarzy Cię z graniem muzyki free, ze składami takimi jak Tupika - czy zajmujesz się jeszcze tego typu muzyką?

Free gram od początku mojego muzykowania do teraz, więc zajmuję się taką muzyką cały czas i nigdy nie przestanę tego robić :). Tupika, tak jak inne moje zespoły, opierają się w dużej części na improwizacji z czego potem budujemy konkretne tematy czy aranżacje. Czasami przynoszę jakiś temat skomponowany w domu na próbę i rzucam go na pożarcie improwizatorom z którymi gram i robi się ciekawie np. powstają dwa utwory ;)

5. Przez wiele lat prowadziłeś skład Bauaganu Mistrzów, ktory wydał płytę i zagrał mnóstwo koncertów. Czy Bauagan jeszcze istnieje?

Bauagan Mistrzów istnieje ale ma przerwę, bo nasz nadworny nawijacz MadMajk siedzi cały sezon (już drugi) na Ibizie... Na jesieni wraca i będziemy robić kolejną płytę i grać koncerty :)

6. Biegli to nowy projekt - co będzie grał i jaki ma to związek z bieganiem? ;-)

Biegli, to mój najnowszy zespół który założyłem z saksofonistą Lokiem (Maciek Kasprzyk) i perkusistą Dodosem (Dominik Mokrzewski) a po kilku próbach dołączyli do nas jeszcze znani z Bauaganu, perkusista Rufuzz (Rafał Dedyński) i klawiszowiec Tomek Walewski.                                                                 Ideą było żeby zrobić zespół ultra jazzowy, grający muzykę inspirowaną bieganiem. Sam jestem biegaczem długodystansowym i zauważyłem, że te obie aktywności - muzykowanie i bieganie są bardzo do siebie podobne, w sensie choćby terminologii. No bo tu i tu są akcenty, interwały, przebiegi, więc czemu nie ? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz